Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

DIBS betalingsmodul (Ordrebekreftelse)

Mer
30/01/2008 15:10 #1672 av Rune Rasmussen
Hm ... pokker til priser du har, som bruker ører. ;)

Men det er jo tydelig at nullen slettes, testet ikke med beløp som endte på null her - og det må løses. Om du ikke oppdaterer alle prisene dine til utelate desimaler og slutte på 5 ... ;)

Hehe ... neida, skal se på dette - men DIBS-vinduet «tenker» tydeligvis litt annerledes enn andres. :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
30/01/2008 16:14 #1674 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Hallo!

Takk for hjelpen så langt.
Selv om jeg fjerner alle desimaler, og kun har hele tall i butikken kommer det dumme punktumet en plass for langt mot venstre, jeg la inn en ordre på
kr. 2001,-. akkurat nå, men da kom tallet 200.12 fram i Dibs vinduet. Jeg vet ikke hvor det siste 2 tallet kommer fra, men det sto nå der.

Mvh

Børre

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
30/01/2008 17:37 #1675 av Rune Rasmussen
OK, da tok jeg et steg tilbake og forbedret eksisterende kode fremfor å bytte den ut.

Har nå testet med 2 desimaler med verdier som feks 1.205,80 og 1.504,97, og uten desimaler. Alle gikk riktig igjennom, så da sparker jeg ballen tilbake til deg igjen for mer testing.

MERK! Dette løste også problemet med MD5-nøkler, slik at du gjerne også må teste disse nå. :woohoo:

Du finner ny modulfil vedlagt.

Vedlegget dibs-10488a49690e81b2afa7f4ee7f41429a.zip ble ikke funnet

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
30/01/2008 17:49 - 30/01/2008 17:50 #1676 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
UTROLIG!!!!!

DU er mannen, nå virker det som bare det!
Ihvertfall så langt jeg kan se. Jeg skal teste mye mer i kveld og kommer tilbake med en rapport i morgen, men uansett, tusen takk for hjelpen, jeg skal sjekke hvordan man kan donere litt kr. til en reddende engel også.

Her kommer forresten svaret fra "sjefs teknikeren" hos Dibs:

"Det er ikke en fejl jeg kender.!!!



2000 kr. skal sendes til DIBS som ”200000” det skal angives i øre, så hvis han kun trækker 2 kr. har hans shopsystem sendt ”200” = 2 kr.



Med venlig hilsen

Helge Schmidt

Supportchef".

Kanskje du kan overta der Rune?

Mvh

Børre

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
30/01/2008 18:04 #1677 av Rune Rasmussen
Var et litt dårlig svar fra Helge Schmit det ja ... :(

Men fint at det nå ser ut til å virke såpass at den kan brukes, nå må vi bare få callbackurl til å virke så ordren blir opprettet selv om kunde velger å stenge vindu uten å gå tilbake til butikken.

Skulle også være bra å få bort sikkerhetsvarslene som kommer om man velger å avbryte, eller når man skal tilbake til butikken for å se kvitteringen/opprette ordre.

Jobber videre med det ... ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
31/01/2008 20:32 #1678 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Hallo!

Det er ingen tvil om at det var på høy tid å komme igang med kredittkort løsningen, det ser ut til at ca. 50% av kundene foretrekker det, den andre 50% velger postoppkrav.
Det ser ut som modulen virker bra nå, Rune, og de to elementene du nevner er ikke så ille for meg, så jeg er knallfornøyd med hjelpen fra deg, men kan nok styre superlativene om supporten fra Dibs. Jeg kan etter ca. 1 døgn på lufta og med en masse testing, ikke finne noe som helst som ikke virker, bortsett fra de to tingene du nevner, men som sagt, dette er bare småtteri for meg nå.
Jeg må nok en gang takke en million ganger for hjelpen, og håper at jeg en gang kan være til hjelp for andre på forumet etter at jeg har lært meg mer om de utallige mulighetene i Zen-Cart.
Nå skal det ihvertfall bli en forholdsvis grei affære for andre som velger Dibs i sin ZC butikk å få det opp å gå.

Mvh

Børre:cheer:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo