Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

DIBS betalingsmodul (Ordrebekreftelse)

Mer
16/01/2008 20:21 #1607 av Rune Rasmussen
OK, godt.
Da er det muligens noe kode som ikke er helt klar for PHP5, siden det virker på PHP4 hos deg. Skal se om man får gjort noe med det ...

Takk for informasjonen. :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
16/01/2008 20:48 #1608 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Den er grei! Er det noen som finner det ut, er det deg.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/01/2008 10:22 #1638 av Sten Johnsen
Besvart av Sten Johnsen i emne Sv:Ordrebekreftelse
Flottings, Rune!
Har endelig lastet ned din ompakkede versjon og installlert denne. Litt justering på innstillinger og slikt, så ser det ut til at DIBS-vinduet kommer opp i alle fall.
Sliter litt med to ting foreløpig:
  • Kan man sette inn flere forskjellige "Pay Types" og i tilfelle, hva er skilletegnet?
  • Ved godkjent betaling og jeg klikker "Videre" til kvittering, går browseren til butikk.kinflicks.no//checkout_accept_dibs.php (legg merke til de to slashene) og vinduet stenger. Ingen ordre blir oppdatert på den måten. Hva skjer?

Er nå like før GO på denne, og det hadde vært fint å fått det til...
/Sten

Nettside: www.thinea.no
Løsninger som er enkle å vedlikeholde og som krever minst mulig teknisk kunnskap for å kunne brukes

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/01/2008 10:36 #1639 av Rune Rasmussen
Pay Types gjelder bare om du vil begrense dette til en bestemt, i forhold til alle som ligger i din «DIBS-pakke». Dvs. om du velger å bare bruke VISA vil kunden komme direkte til vindu for dette, og slipper valg mellom f.eks. MC og VISA

Når det gjelder ditt andre problem har jeg aldri opplevd akkurat dette, så jeg lurer da på hvilken versjoner du har på Zen Cart, PHP og MySQL?

Uansett er ikke modulen helt stabil, og om man bruker den bør man helst kjøre manuell oppfølging av betalingene - dvs. ikke bruke «capture now». Dette fordi callbackurl ikke virker siom den skal, noe som gjør det mulig å betale en ordre for så å lukke vindu uten at ordre blir lagt inn i butikken. Den ligger derimot i DIBS-administrasjonen, med alle ordredetaljer lagret og slik sett ingen krise. ;)

Kan forøvrig også legge til at DIBS forsøker å få sine nye moduler forbedret, og håper å ha dette på plass om ikke alt for lang tid. Vi bør derfor smørre oss med litt mer tolmodighet, så får vi nok veldig gode moduler til slutt.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/01/2008 10:55 #1640 av Sten Johnsen
Besvart av Sten Johnsen i emne Sv:Ordrebekreftelse
Da forblir nok Cardia installert en stund til :-)

Du har selvsagt rett. Her er detaljene:
Zen Cart 1.3.7
Database Patch Level: 1.3.7
v1.3.7 [2006-12-31 15:28:13] (Version Update 1.3.6->1.3.7)
v1.3.6 [2006-12-31 15:28:12] (Version Update 1.3.5->1.3.6)
v1.3.5 [2006-09-11 18:57:55] (Fresh Installation)

(Har kikket litt på 1.3.8 og kommer vel til å oppgradere snart.)

Server OS: Linux 2.6.9-67.0.1.ELsmp
Database: MySQL 5.0.51-log

PHP-versjon: 4.4.7 (Zend: 1.3.0)
HTTP-server: Apache/1.3.39 (Unix) PHP/4.4.7 mod_throttle/3.1.2 FrontPage/5.0.2.2635 mod_psoft_traffic/0.2 mod_ssl/2.8.29 OpenSSL/0.9.7a

Jeg fikk med meg at Pay Type er valgfritt og at den lister det jeg har abonnement på om jeg lar feltet være blankt, men gjorde noen forsøk på å begrense det til to, men det likte den ikke. Enten en eller alle.

Jeg har funnet ut at den returnerer til butikken med en feilmelding: Error On Payment Process, men jeg har ikke brukt så mye tid på å debugge denne enda. Kanskje jeg skulle legge inn en liten time eller to?

/Sten

Nettside: www.thinea.no
Løsninger som er enkle å vedlikeholde og som krever minst mulig teknisk kunnskap for å kunne brukes

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
29/01/2008 18:20 #1650 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
HALLELUJA!!!!

Endelig etter 3 måneders venting er vi på lufta med betalingsløsning fra Dibs/Teller i vår nettbutikk, www.passionart.no . I dag kom gladmeldinga, vi var i gang. Problemene har stått i kø, og jeg håper at dette ikke skjer alle som skal starte nettbutikk i Norge, da hadde det nok ikke vært mange som hadde kommet igang.
For det første virket jo som kjent ikke Dibs modul 1 til ZC versjon 1.3.7. Det ble derfor venting på ny modul, og når den kom, virket heller ikke den. Etter en helg med prøv og feil, fikk jeg den til å virke 99%, men det var først etter at Rune pakket den om, ting kom på plass. Etter det var det venting på Teller noen uker, og deretter var det Dibs som ble forsinket, etter det hadde Teller gjort en feil, men "senest på onsdag skal alt være i orden". På fredag virket ingenting, og nye telefoner til Dibs, "uffda, her er det feil på konfig, men på onsdag, senest, er alt i orden", på torsdag virket fremdeles ingenting, nye telefoner til Dibs, "uffda, feil konfig av 3Dsecure, men om noen dager er alt på plass", en uke etterpå virker ingenting, denne gang ringer jeg til en tekniker som jeg snakket med tidligere hos Dibs og han ser at det enda en gang er et parameter som er feil, men om 3 dager er det i orden, og forsyne meg har han rett, da er endelig alt på plass, og jeg har fått inn ordre betalt både med Visa og Mastercard. All berømmelse til teknikeren hos Dibs, som ikke bare fant feilen, men som også klarte å fikse den, og ikke minst at han ringte meg tilbake og holdt meg oppdatert.

Konklusjonen er: hvis du er langt over middels interessert, og er villig til å bruke litt tid på løsningen er det bare å klemme til med Dibs, og sant å si er det vel ingen reelle alternativer sålenge vi har valgt den beste nettbutikken, nemlig ZC. Men på den annen side fallt veldig mye på plass med den ompakka modulen til Rune, så det går nok veldig mye lettere med de som velger Dibs med Zen-Cart heretter.

Mvh

Børre:)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo