Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

DIBS betalingsmodul (Ordrebekreftelse)

Mer
30/01/2008 11:47 #1666 av Rune Rasmussen
Forresten har du satt opp . som tusendelsskille, hva om du fjerne den fra valutakonfigurasjonen din? Burde kunne virke da, men det er jo helt klart et problem fordi de fleste har samme skilletegn der.

PS! Husk å legge inn advarsel om sidens innhold når du lenker til den, det er ikke alle som er like interessert i slikt ...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
30/01/2008 12:14 #1667 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Hallo!

Jeg er i løpende kontakt med Dibs nesten hver dag, men det er ikke så mye de kan hjelpe til med når det gjelder modulen. Jeg er klar over at det kommer oppdatering til modulen, men den blir sikkert forsinket som vanlig, og for å være med på nett, er jeg nødt til å kunne tilby betaling med kredittkort, dette var da også en forutsetning når jeg valgte Dibs for 3 måneder siden, og da var det ikke et problem som ikke kunne løses av dem, i følge salgsavdelingen der. I tillegg er det jo litt lærerikt for meg og kanskje andre på forumet her, og gå litt i dybden for å finne løsninger, og ikke bare vente på en modul som kanskje ikke kommer før om flere måneder. Jeg må nok fortsette å prøve og feile for å finne ut av dette, og jeg vil si fra her når det virker igjen.
Som sagt så er det jo kun beløp på mer enn 1000,-. som er problemet, og gjennomsnittsordrene hos oss er på ca. 600,-. Så det går greit en stund, men jeg er innstillt på å løse problemet så fort som mulig. Og kommer ikke til å gi opp.

Jeg fant en linje i /includes/modules/payment/dibs.php som jeg skal forske litt på, det er linje 328, den ser ut til å styre desimaler i betalingsvinduet.
Jeg har prøvd å fjerne punktumet i tusendelsskillet og erstatte den med komma, eller å ikke ha noe der i det hele tatt, men uten hell. Det er nok ganske sikkert den elendige Dibs modulen i seg selv som er problemet.
Håper at det ikke er noen som har tatt skade av nettbutikkens erotiske innhold som er ganske uskyldig, men jeg skal advare heretter, jeg tenkte bare at hvis du eller andre ville se problemet, så kunne det prøves der.

Mvh

Børre:unsure:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
30/01/2008 12:31 #1668 av Rune Rasmussen
Jo Børre,
lærerikt er det å forsøke å finne ut av ting.

Er bare mitt inntrykk av at det er såpass mye som mangler før denne er bra, at den langt på vei krever ganske mye omskriving - helst fra et helt nytt utgangspunkt.

Når det gjelder den biten som styrer beløpet så kikket jeg på den koden så sent som i går, og konkluderte med at også den avviker fra hva som er normalt for en Zen Cart betalingsmodul - men tenkte ikke på at den var så dårlig at den medførte feil slik som du nå oppdaget.

Skal se om jeg kan hjelpe til noe, selv om jeg ikke tror det tar måneder å få dette på plass hos leverandøren ...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
30/01/2008 12:57 #1669 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Hallo!

Takk for raskt svar!
Det er jo litt stusselig at de sender ut et produkt som ikke er ferdig, eller som i dette tilfellet rett og slett ikke virker, men når man ser hvor mange som bruker ZC der ute, er det ganske pussig at resultatet ikke er bedre. Jeg håper ihvertfall at alle her inne som har tenkt å bruke Dibs får med seg denne tråden, og kan se at det ikke bare er å legge inn modulen og vente på at pengene spruter inn. Og den tekniske hjelpen fra Dibs er ikke mye å skryte av, for å si det mildt.

Jeg blir overlykkelig hvis du hjelper meg et skritt videre med denne modulen.

Mvh

Børre:S

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
30/01/2008 14:22 - 30/01/2008 14:23 #1670 av Rune Rasmussen
Problem løst ... (?)

Last ned vedlagt fil og erstatt din eksisterende i mappen ../includes/modules/payment/

Gi gjerne gammel fil et nytt navn først, så du har den i reserve. ;)

La til ny linje på 327
Code:
$order_currency = $order->info['currency'];

Og endret linje 328 (nå 329) til
Code:
$amount= str_replace( array(',','.'), '', $order->info['total'] * $currencies->get_value( $order_currency ) );

Test nøye og si fra hvordan det går, men det virket i alle fall i mine tester her. :woohoo:

Vedlegget dibs.zip ble ikke funnet

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
30/01/2008 15:01 #1671 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Hallo!

Det var nesten!
Men det mangler ett tall. F. eks. når jeg handler for
kr. 1514,80 så står det 151.48 i Dibs vinduet. Hadde kommaet, eller punktumet da, vært en plass til høyre hadde det blitt helt flott. Men det er ingen tvil om at du er nærme nå.

Mvh

Børre:cheer:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo