Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

DIBS betalingsmodul (Ordrebekreftelse)

Mer
11/01/2008 20:07 #1586 av Rune Rasmussen
Har fått den, men vet ikke om den virker som den skal ennå ...
Ser ut som den i alle fall kan være feilpakket.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11/01/2008 20:14 #1587 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Hallo!

Fila jeg sendte inneholder nye moduler til 10 forskjellige netthandelløsninger, deriblant Zen-Cart. Jeg tok rett og slett bare å videresendte fila som den var når jeg mottok den fra Dibs. Men er det feil på dibs modulen til Zen-Cart tror du?

Mvh

Børre

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11/01/2008 21:05 #1588 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Og så var vi igang igjen, den nye modulen virker akkurat like dårlig som den gamle.
HURRA!!

Børre

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
12/01/2008 09:51 - 12/01/2008 13:43 #1589 av Rune Rasmussen
Ja den var litt skuffende, bærer preg av hastverk kanskje.

Men om man flytter filene checkout_accept_dibs.php og checkout_cancel_dibs.php til rota, hjelper det noe for deg?

Legger ved en pakke her som jeg har pakket om, og også lagt inn norsk språkfil i.

Vedlegget DIBS_ZenCart_v1.zip ble ikke funnet



MERK! Forumet kutter filnavn på opplastede filer, dette er ikke versjon 1 men 1.3 ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12/01/2008 11:58 #1592 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Hallo!

Ja, det har nok gått litt fort her ja. men nå ser det imidlertid ut som om jeg har fått det til, ihvertfall med unntak av at betalingsmodulen i moduler i admin, ser litt anderledes ut, og at Dibs modulen ikke synes. Men på nettsiden virker det perfekt, og ordrebekreftelse blir sendt både til admin og til kunden, samt at betalingen blir registrert hos Dibs/Teller.
Jeg gjorde slik:
Den gamle modulen var allerede innstallert og virket nesten,
jeg lastet deretter opp de nye filene i modul 1.3 til sine respektive kataloger. Jeg valgte å skrive over alle filer.
Jeg la deretter fila "dibs.php" inn i includes-languages-norwegian-modules-payment, siden min nettbutikk er norsk.Deretter la jeg inn den gamle modul 1.0, og valgte å ikke skrive over noen filer, men bare laste opp de filene som ikke allerede var der.
Deretter prøvde jeg løsningen, og fikk en feilmelding i betaling i moduler i admin, om at en fil ikke var der den skulle, dette var en av de nye filene. Denne fila lastet jeg derfor opp til der Zen-Cart ville ha den, den skulle altså ligge på 2 plasser, men dette skjønte Zen-Carten. Etter dette begynnte ting å skje, og for at det hele skulle bli perfekt, lastet jeg fila checkout_accept_dibs.php opp til rota og renamet denne til "dibs_return.php", da var suksessen et faktum, og alt, bortsett fra det jeg nevnte i starten virket som det skulle.
Så det er klart at modul 1.3 definitivt ikke virker "rett ut fra boksen", og for å dobbeltsjekke at det ikke var min nettbutikk som var problemet, så lastet jeg opp en helt ny innstallasjon av ZC versjon 1.3.7 til et testdomene som jeg har, også her var det nøyaktig samme resultat, så min konklusjon er at modulen rett og slett trenger litt finpuss.
Da håper jeg ihvertfall at butikken min blir ferdigstillt på mandag, slik at kundene kan begynne å bruke kort.
Dette innlegget sender jeg også til Dibs i Norge.

Mvh

Børre

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
12/01/2008 13:06 #1593 av Rune Rasmussen
Har du sjekket om avbrutt betaling virker?

Dvs. hva hender om du klikker avbryt i DIBS-vinduet, eller med overlegg skriver noen feile opplysninger?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo