Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

DIBS betalingsmodul (Ordrebekreftelse)

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12/01/2008 13:22 #1594 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Heisan!

Ja, der sa du for pokk¤#"&%¤ noe, hvis du skriver inn feil kortnummer eller utløpsdato, så får du feilmelding om dette, og tibud om å prøve igjen, eller velge annen betalingsmåte. Men hvis du derimot velger avbryt, så går ordren igjennom, og både admin og kunden får ordrebekreftelsen. Dette vil jeg jo fange opp når jeg logger meg på hos Dibs for å sjekke mottatte betalinger, men det skal jo ikke være slik.
Da er det tilbake til tegnebordet:(

Mvh

Børre

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
12/01/2008 13:41 #1595 av Rune Rasmussen
Men har du forsøkt med den som jeg pakket om, som også inkluderer norsk språkfil?

ETTER å ha avinstallert den gamle (1.0) for å slette gamle tabeller i databasen, og for å få opprettet nye når den installeres.

Er litt forskjell på ny og gammel, så gammel bør du bare kaste ut helt for å kunne feilsøkke skikkelig. Snarveier lønner seg neppe. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
13/01/2008 00:17 #1596 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Hallo!

Du er jammen ikke dum:) Dette skjønner jeg ikke helt. Når jeg installerte modulen i min nettbutikk, over den gamle ble det ikke noe greie på den, og heller ikke når jeg installerte den i en helt "ren" ZC installasjon virket den, men når jeg bruker den fila du la ut på forumet her, virker det bra. Måtte du forandre noe i originalen?
uansett så virker alt helt perfekt nå! Så konklusjonen denne gang må bli at Rune faktisk kan Dibs modulen bedre enn Dibs selv. Og det allerede etter å kun ha sett på den noen minutter. Jeg tar bare av meg hatten, og takker og bukker for hjelpen:cheer:

Mvh

Børre

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
13/01/2008 00:32 #1597 av Rune Rasmussen
Godt å få bekreftet at den virker,
har nemlig ikke hatt annledning til å teste den fullt ut ennå selv.

Det eneste jeg har gjort med den er å inkludere norsk språkfil, og flyttet ut disse to checkout-filene fra moduler til rota av butikken. Fikk for meg at den var feilpakket, etter å ha lest i koden, og det stemte da tydeligvis siden den virker nå. :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
16/01/2008 15:27 #1605 av Rune Rasmussen
Forresten Børre,
testet du alle sider av den nye modulen?

Har nå fått sett litt mer på den, og den feiler om man avbryter på de systemer som så langt er testet.

Om alt virker hos deg uten noen problemer, kan du si hvilken system du er på? Viktigste er vel her egentlig PHP versjon, men også annet kan være nyttig (Windows/UNIX, MySQL osv.).

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
16/01/2008 20:05 - 16/01/2008 20:17 #1606 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Hallo!

Nei, den feiler ikke hvis jeg avbryter. Hvis jeg velger avbryt før betalingen er fullført, så havner jeg tilbake på steg 2/3 i betalings prosedyren, og det er vel riktig.
Når er vi enda ikke live, på grunn av en feil hos Teller, men det skal være i orden i morgen, så da er det full rulle.
Her er serverinformasjonen:

Serverinformasjon
Tjener: [Mod fjernet servernavn og IP] Databasetjener: [Mod fjernet servernavn og IP]
Server OS: SunOS 5.10 Database: MySQL 4.1.18
Serverdato: 16.01.2008 20:01:13 Databasedato: 16.01.2008 20:19:43

Servers oppetid: 8:01pm up 22:40, 1 user, load average: 0.71, 0.62, 0.62
PHP-versjon: 4.4.2 (Zend: 1.3.0)
HTTP-server: Apache/2.0.58 (Unix) DAV/2 mod_ssl/2.0.58 OpenSSL/0.9.7d PHP/4.4.2

Zen Cart
Zen Cart 1.3.7
Database Patch Level: 1.3.7
v1.3.7 [2007-10-01 23:13:51] (Fresh Installation)
PHP Logo
PHP Version 4.4.2

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo