Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.
DIBS betalingsmodul (Ordrebekreftelse)
- Sten Johnsen
- Seniorbruker
Less
Mer
30/01/2008 00:23 #1653
av Sten Johnsen
Nettside: www.thinea.no
Løsninger som er enkle å vedlikeholde og som krever minst mulig teknisk kunnskap for å kunne brukes
Besvart av Sten Johnsen i emne Sv:Ordrebekreftelse
Da er vi også oppe med Dibs betaling.
Fant ut av feilen, det viste seg at dibs-modulen kverker vinduet dersom MD5 var satt på (hadde tenkt meg litt ekstra sikkerhet her). Så snart jeg fikk slått av den igjen, så ble alt så meget bedre.
Har moddet litt på den (ikke særlig mye) slik at jeg får inn kortnummer, transaksjonsnummer og navn inn i ordren også...
Liker backoffice grensesnittet til dibs bedre enn cardias. Dette lukter fugl!
I tillegg til det ser jeg at de tilbyr BankAxept. Det er bra. Hva er prisene på noe slikt? kanskje litt tidlig enda?
/Sten
Fant ut av feilen, det viste seg at dibs-modulen kverker vinduet dersom MD5 var satt på (hadde tenkt meg litt ekstra sikkerhet her). Så snart jeg fikk slått av den igjen, så ble alt så meget bedre.
Har moddet litt på den (ikke særlig mye) slik at jeg får inn kortnummer, transaksjonsnummer og navn inn i ordren også...
Liker backoffice grensesnittet til dibs bedre enn cardias. Dette lukter fugl!
I tillegg til det ser jeg at de tilbyr BankAxept. Det er bra. Hva er prisene på noe slikt? kanskje litt tidlig enda?
/Sten
Løsninger som er enkle å vedlikeholde og som krever minst mulig teknisk kunnskap for å kunne brukes
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
30/01/2008 00:32 - 30/01/2008 00:38 #1655
av Rune Rasmussen
Pluss en linje i checkout_accept_dibs.php så har du korttype med også:
BankAxess er med i Basis mener jeg, men krever også at butikken har avtale med banken om BankID: www.dibs.dk/?id=2396
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Ordrebekreftelse
Code:
function after_order_create($zf_order_id) {
global $db;
$db->Execute( 'update ' . TABLE_ORDERS . ' set cc_type="'.$_POST['paytype'].'", cc_owner="'.MODULE_PAYMENT_DIBS_MERCHANTNUMBER.'", cc_number="'.$_POST['transact'].'" where orders_id='. $zf_order_id );
return false;
}
Pluss en linje i checkout_accept_dibs.php så har du korttype med også:
Code:
<input type="hidden" name="paytype" value="<?=$_POST['paytype']?>">
BankAxess er med i Basis mener jeg, men krever også at butikken har avtale med banken om BankID: www.dibs.dk/?id=2396
- Sten Johnsen
- Seniorbruker
30/01/2008 00:44 - 30/01/2008 00:44 #1657
av Sten Johnsen
Besvart av Sten Johnsen i emne Sv:Ordrebekreftelse
Min ble faktisk litt mer omfattende enn det:
La til disse i checkout_accept_dibs.php
Og denne funksjonen i includes/modules/payment/dibs.php:
I tillegg endret jeg litt på teksten til CVV på ordrene, slik at jeg får opp transaksjonsid der.
... sånn grovt sett da...
La til disse i checkout_accept_dibs.php
Code:
<input type="hidden" name="cardnomask" value="<?=$_POST['cardnomask']?>">
<input type="hidden" name="paytype" value="<?=$_POST['paytype']?>">
<input type="hidden" name="delivery1_Name" value="<?=$_POST['delivery1_Name']?>">
Og denne funksjonen i includes/modules/payment/dibs.php:
Code:
<?
function after_order_create($zf_order_id) {
global $db;
global $_POST;
global $order,$currencies, $currency;
$trans_id = $_POST['transact'];
$amount = $_POST['amount'];
$fee = $_POST['fee'];
$currency = $_POST['currency'];
$authkey = $_POST["authkey"];
$order_id = $_POST["dibs_orderid"];
$paytype = $_POST["paytype"];
$owner = $_POST["delivery1_Name"];
$number = $_POST["cardnomask"];
$cvv = $_POST["transact"];
$db->Execute( 'update ' . TABLE_ORDERS . ' set cc_owner="'.$owner.'", cc_number="'.$number.'", cc_type="'.$paytype.'", cc_cvv="'.$cvv.'" where orders_id='. $zf_order_id );
return false;
}
I tillegg endret jeg litt på teksten til CVV på ordrene, slik at jeg får opp transaksjonsid der.
... sånn grovt sett da...
- Rune Rasmussen
- Administrator
30/01/2008 08:48 #1659
av Rune Rasmussen
Var mye ekstra kode der ja, uten at resultatet ble noe særlig annerledes. Er også litt usikker på om du får lagre deler av kortnummer selv, har du sjekket opp dette - uansett er det ikke noe poeng i det så vidt jeg kan se. Man har jo allerede transaksjonsiden.
Men hva som hadde vært mer interessant var om det ble funnet en løsning på callbackurl-problemet, og også få bort disse ekstrafilene i butikkrota - har du kikket på dette?
Men hva som hadde vært mer interessant var om det ble funnet en løsning på callbackurl-problemet, og også få bort disse ekstrafilene i butikkrota - har du kikket på dette?
- Børre Næss
- Emneforfatter
- Besøkende
30/01/2008 11:29 - 30/01/2008 11:49 #1664
av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Pokker! Nå som jeg trodde alt var perfekt, måtte det selvfølgelig skje noe,
Dibs modulen ser ut til å virke som den skal på beløp under kr. 1000,-. men det viser seg at når noen bestiller for mer enn kr. 1000,-. er det bare det første tallet som vises i Dibs vinduet. Altså det vinduet du havner i etter at du har bekreftet kredittkort ordren, og skal skrive inn kort detaljene. Med andre ord, hvis noen bestiller for kr. 1523,-. f. eks. så vises kun kr. 1,00-.
Hvis de bestiller for mer enn 2000,-. vises kr 2,00-. osv.
Alle beløp under kr. 1000,-. vises som de skal.
Jeg har eksperimentert en masse med komma og punktum osv. i Dibs modulen i admin, men jeg får det ikke til å virke uansett. Det må da være et eller annet i Dibs modulen som styrer desimaler f. eks. som er roten til dette problemet? Men er det noen her som vet hvor?
Prøv gjerne selv på www.passionart.no - Moderatoradvarsel: Dette er en sexbutikk som kan være støtende for noen.
Mvh
En litt oppgitt Børre:(
Dibs modulen ser ut til å virke som den skal på beløp under kr. 1000,-. men det viser seg at når noen bestiller for mer enn kr. 1000,-. er det bare det første tallet som vises i Dibs vinduet. Altså det vinduet du havner i etter at du har bekreftet kredittkort ordren, og skal skrive inn kort detaljene. Med andre ord, hvis noen bestiller for kr. 1523,-. f. eks. så vises kun kr. 1,00-.
Hvis de bestiller for mer enn 2000,-. vises kr 2,00-. osv.
Alle beløp under kr. 1000,-. vises som de skal.
Jeg har eksperimentert en masse med komma og punktum osv. i Dibs modulen i admin, men jeg får det ikke til å virke uansett. Det må da være et eller annet i Dibs modulen som styrer desimaler f. eks. som er roten til dette problemet? Men er det noen her som vet hvor?
Prøv gjerne selv på www.passionart.no - Moderatoradvarsel: Dette er en sexbutikk som kan være støtende for noen.
Mvh
En litt oppgitt Børre:(
- Rune Rasmussen
- Administrator
30/01/2008 11:40 #1665
av Rune Rasmussen
Oppfordrer deg å melde inn problemet til DIBS, for så å vente på oppdatert modul - fordi det er litt for mange problemer med denne. DIBS sier at det jobbes med modulene, og at de håper samtlige kunder skal være klare i løpet av februar. Zen Cart er da også blant de prioriterte ...
Har brukt en del tid på modulen selv allerede, men har vel stort sett konkludert med at det er for mye som mangler ennå. Vil kreve en del omskriving om den skal virke slik jeg forventer, og jeg har derfor funnet det best å vente på en bedre versjon før jeg evt. tilpasser videre på den.
Har brukt en del tid på modulen selv allerede, men har vel stort sett konkludert med at det er for mye som mangler ennå. Vil kreve en del omskriving om den skal virke slik jeg forventer, og jeg har derfor funnet det best å vente på en bedre versjon før jeg evt. tilpasser videre på den.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.