Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

DIBS betalingsmodul (Ordrebekreftelse)

Mer
03/01/2008 07:36 - 03/01/2008 07:37 #1540 av Rune Rasmussen
DIBS har nå publisert ny informasjon som viser at alle skal over i løpet av 2008, så du hadde nok rett Børre.

www.dibs.no/cardia

Men har du hørt noe mer om den oppdaterte modulen?
Den vises ikke på nedlastingssiden til DIBS ennå, er fortsatt versjon 1 der.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
04/01/2008 02:30 #1541 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Hallo!

ja, det er nok endel Cardia kunder som har en jobb foran seg når de skal over til Dibs, ihvertfall hvis ikke modulen kommer ut snart. Den ble visst litt forsinket. Men jeg maser videre på dem i morgen.
Jeg har jobbet i jula med å få til Dibs modulen, men må nok innse at jeg ikke får det til. Det som skjer er at etter at du får beskjed om at betalingen med kort var vellykket, blir du sendt videre til en side som heter \"dibs_return.php\", denne siden er dessverre helt blank. Og hverken kunden eller jeg får mail om at ordren er mottatt, den synes heller ikke i admin.
Det kan se ut som om Zen-cart er forandret noe, etter at Dibs modulen ble laget, og at det er dette som gjør at det ikke virker helt på slutten. Jeg prøvde å få dibs modulen til å gå til samme bekreftelses siden som ved bruk av f.eks. postoppkrav, men fant ikke ut hvem fil dette er. Jeg prøvde alle dem jeg kunne tenke meg, sånn som \"checkout_success.php, checkout_payment.php osv. Men ingen ga noe resultat, kanskje noen her inne har noen ideer?
Jeg gir uansett beskjed her på forumet når vi har funnet en løsning.

Mvh

Børre

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/01/2008 00:22 #1563 av Rune Rasmussen
Stemmer at betalingshåndteringen er endret etter at modulen er laget, og den ble laget for versjon 1.3.0.2 av Zen Cart - rimelig utdatert med andre ord.

Men jeg har selv pratet med DIBS i dag og fått bekreftet at det skal komme ny modul for Zen Cart med flere, burde kommet i desember men er som kjent forsinket. når den kommer er fortsatt usikkert ...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
09/01/2008 20:53 #1573 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Hallo!
Ja, det drøyer ut dette her. Nå er Teller klare, og jeg venter bare på at Dibs skal ordne modulen. I mellomtiden har jeg forsket litt på å teste ut andre moduler, for å se om disse kan brukes med ZC. Jeg kan se at osCommerce er nogenlunde likt oppbygd som ZenCart og det hadde vært greit å sjekke om denne modulen kan brukes på et vis. Jeg gir tilbakemelding så fort noe skjer.

Mvh

Børre

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/01/2008 23:22 #1575 av Rune Rasmussen
Er ganske stor forskjell på disse modulene nå, så jeg tror du bare skal smøre deg med tålmodighet og spare deg mye bry. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11/01/2008 19:10 #1585 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Hallo!

Da fikk jeg endelig den nye modulen fra Dibs. Jeg prøvde å laste den opp på downloaden her, men tror ikke at jeg lykkes helt. Hvis f.eks. Rune vil ha den på mail, og laste den opp er det bare å si fra.
Jeg skal prøve å innstallere den litt senere i kveld.

vh

Børre

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo